Köpvilkor
1.Allmänna köpvillkor
Dessa allmänna villkor gäller för dina köp i vår webbshop på dahlagenturer.se. Villkoren utgör ett avtal mellan dig och A&L Dahl Agenturer AB, org. nr 556202-2524, Östra Järnvägsgatan 23, Stockholm (hädanefter Dahl Agenturer). Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@dahlagenturer.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Som köpare är du skyldig att ta del av villkoren innan köp. När du genomför din beställning på dahlagenturer.se accepterar du de Allmänna villkoren samt vår integritetspolicy. Dahl Agenturer förbehåller sig rätten att ändra de Allmänna villkoren.
2. Beställning
Din order blir bindande när du godkänner våra allmänna villkor i kassan. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@dahlagenturer.se.
3. Leverans
För de av våra produkter som vi lagerhåller är normal leveranstid 2-4 veckor. För produkter som är beställningsvaror framgår ungefärlig leveranstid på respektive produktsida. Din order behandlas inom 1-3 vardagar. Dahl Agenturer tar ej ansvar för eventuella förseningar som orsakas av tullhantering. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@dahlagenturer.se.
Fraktkostnaden anges i SEK. Frakten kan ses i kassan och uppdateras med att varukorgen uppdateras. Dahl Agenturer ansvarar inte för ej uthämtade paket hos ombud. Kunden blir debiterad för kostnaden av returfrakt och administrativa kostnader.
4. Priser & betalning
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
När du lägger order på dahlagenturer.se kan du välja att betala med kort eller via Klarna (faktura, delbetalning och direktbetalning) Vid betalning genom Klarna hänvisar vi till deras villkor. www.klarna.com/se/villkor/
5. Ångerrätt
Som kund har du rätt att ångra ditt köp mot giltigt kvitto inom 14 kalenderdagar efter att du mottagit dina varor. Om du ångrar ditt köp måste du skicka ett meddelande till info@dahlagenturer.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna måste returneras i oanvänt skick i originalförpackning och med all märkning och dokumentation kvar. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
6. Reklamation
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer, åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@dahlagenturer.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
7. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
8. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
9. Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post- och telestyrelsens webbplats och i vår integritetspolicy.
10. Personuppgifter
Genom att handla hos Dahl Agenturer accepterar du vår integritetspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer inte, eller lämnar dina uppgifter vidare, till tredje part utan rättslig grund.
Dahl Agenturer är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Mer information hittar du i vår integritetspolicy.
11. Ändringar av de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
12. Tvist och lagval
I händelse av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.